Zimowa Szkoła Menedżerów Zakupów

0 wyświetleń

Szanowni Państwo

Zapraszamy do udziału w Zimowej Szkole Menedżerów Zakupów w Sopocie,  podczas której dowiedzą się Państwo jak doskonalić i usprawniać organizację oraz prowadzić procesy zakupowe.

Dlaczego warto pogłębiać umiejętności zarządzania zakupami?



  • Racjonalizacja i zwiększenie oszczędności w procedurach i procesach zakupowych

  • Trafniejszy wybór ofert i dostawców

  • Bezpieczniejsze i trwalsze umowy zakupowe

  • Decyzje zakupowe oparte na mierzalnych danych

  • Minimalizacja ryzyka związanego z ponoszeniem strat z tytułu zakupów i utrzymywania zapasów

  • Wykorzystywanie nowych i różnorodnych rozwiązań w zakresie procesu dokonywania zakupów

  • Zwiększenie kontroli realizacji zakupów


Kluczowe zagadniania:



  • Jak prowadzić politykę zakupową?

  • Jak sprawnie organizować dokumentację zakupową?

  • Nowoczesne metody redukcji kosztów zakupowych

  • Zasady konstrukcji łańcuchów dostaw

  • Radzenie sobie z monopolem po stronie dostawcy

  • Zachodnioeuropejskie rozwiązania w zakresie zaopatrzenia

  • Narzędzia budowania długoterminowych relacji z dostawcami

  • Budowanie efektywnej komunikacji z dostawcą

  • Katalogowanie emocji i świadomość własnych stanów emocjonalnych w trakcie rozmowy z dostawcą

  • Dlaczego tak wiele zależy od „typu” dostawcy? Jak go rozpoznać, by wiedzieć, w jaki sposób do niego móc się dopasować?

  • W jaki sposób przygotować się do negocjacji i jak wypracować odpowiednią strategię wobec kontrahenta?

  • Jak rozwiązywać konflikty z dostawcami?


Dzień I  - 25 stycznia 2018 r. (czwartek)


BUDOWA STRATEGII I POLITYKI ZAKUPÓW


Ekspert: dr Marek Kasperek, praktyk i doradca firm w zakresie  procesów zakupowych, budowania strategii zakupowych i budowania systemów współpracy z dostawcami

9.00 – 9.30 
Rejestracja,  powitalna kawa i herbata
9.30 Rozpoczęcie zajęć


PODSTAWOWE DOKUMENTY FORMALIZUJĄCE ZAKUPY– REGULOWANIE WARUNKÓW DOKONYWANIA ZAKUPÓW JAKO METODA OPTYMALIZACJI ZARZĄDZANIA ZAKUPAMI



  • Strategia zakupowa

  • Procedura zakupowa

  • Procedura oceny dostawców

  • Instrukcje zakupowe

  • Inne dokumenty warunkujące zakupy


KATEGORYZACJA ZAKUPÓW



  • Wyznaczenie głównych kategorii zakupowych (kategorie funkcjonalne)

  • Drzewo kategorii

  • Kategoryzacja metoda wartości metoda ABC (subkategorie wartościowe)

  • Kategoryzacja metodą Kraljic’a  (subkategorie wartość – ryzyko)


DEFINIOWANIE SPOSOBU PROWADZENIA PODSTAWOWYCH KATEGORII ZAKUPOWYCH



  • Zakup materiałów

  • Zakup opakowań

  • Zakup usług

  • Zakup usług transportowych

  • Zakup pozostałych usług

  • Zakupy Administracyjne

  • Zakupy UR (części zamienne i materiały eksploatacyjne)

  • Inwestycje i remonty (Capex i Opex)

  • Pozostałych zakupów


 


KONSOLIDACJA ZAKUPÓW W RAMACH KATEGORII I SUBKATEGORII

CELE ZAKUPÓW – ZAKUPOWE KPI



  • Cele operacyjne

  • Cele strategiczne

  • Matryca celów

  • Kontrola i pomiar celów

  • Cele oszczędnościowe – narzędzia konstrukcji celów i metody wyznaczania priorytetów


ROLA DZIAŁU ZAKUPÓW W BUDOWIE SOURCINGU



  • Przypisanie odpowiedzialności w strukturze organizacyjnej zakupów

  • Rola i odpowiedzialność inicjatorów zakupowych

  • Planowanie przez inicjatorów zakupowych (plan sprzedaży, plany inwestycyjne, plany remontów etc)


ANALIZA OBECNEGO RYNKU - WSKAZANIE DOSTAWCÓW I PRODUKTÓW



  • Sourcing zakupów – sterowanie zakupami w poszczególnych grupach materiałów  i usług

  • Podejście strategic sourcing

  • Ocena możliwych do uzyskania oszczędności

  • Podział na grupy sourcingowe

  • Wyznaczenie dostawców kluczowych i preferowanych

  • Wybór koncepcji dostaw – zakupy spotowe, umowy ramowe, umowy ramowo workowe


PRZEWIDYWANE TENDENCJE ROZWOJOWE NA TYM RYNKU



  • Rynek, a analiza własnej pozycji rynkowej i zakupowej przy pomocy macierzy BCG (analiza siły zakupowej)

  • Kierunki rozwoju rynku

  • Analiza otoczenie bliższego i dalszego


LICZBA I RODZAJ DOSTAWCÓW



  • Konsolidacja i dekonsolidacja zakupów

  • Kwotowanie dostaw 

  • Wykorzystanie dostawców alternatywnych


MAGAZYNOWANIE, ZAPASY LUB ICH BRAK

POSZUKIWANIE NOWYCH RYNKÓW ZAOPATRZENIA

SUBSTYTUCJA I JEJ KONSEKWENCJE – ALTERNATYWNE BOMY, WZROST SPADEK KOSZTÓW PRODUKCJI

PRZYKŁADY OPISU SOURCINGU POSZCZEGÓLNYCH KATEGORII 


16.00 Zakończenie pierwszego dnia szkolenia


Dzień II - 26 stycznia 2018 r. (piątek)


MIĘKKIE UMIEJĘTNOŚCI DLA DZIAŁU ZAKUPÓW


Ekspert: Arkadiusz Żurek, Ekspert, coach i  mentor, mówca motywacyjny. Jeden z najlepszych  ekspertów na rynku  specjalizujący  się w podnoszeniu efektywności zespołów, osiągający ponadnormatywne wyniki poprzez  konsekwentne stosowanie promowanych przez siebie praktyk.

8.30 – 9.00 
Rejestracja,  powitalna kawa i herbata
9.00 Rozpoczęcie zajęć


STRATEGICZNE KSZTAŁTOWANIE WSPÓŁPRACY Z DOSTAWCAMI



  • Jak pozyskiwać życzliwość i sympatię oraz budować pozytywne relacje z dostawcami?

  • Budowanie otwartości w relacjach z dostawcami

  • Empatia – klucz do zawodowego sukcesu

  • Narzędzia budowania długoterminowych relacji z dostawcami

  • Jak umiejętnie komunikować oczekiwania, wpływać na ludzi i kreować potrzeby – z zachowaniem zasady win-win?

  • Jak zwiększyć lojalność dostawców?

  • Jak osiągnąć wzajemną synergię? 

  • Nawyki  budowania relacji


ROZMOWA Z DOSTAWCĄ - BUDOWANIE EFEKTYWNEJ KOMUNIKACJI



  • Rola i znaczenie prowadzenia rozmów z dostawcami

  • Struktura spotkania 

  • Przezwyciężanie blokad komunikacyjnych - szukanie skutecznego porozumienia

  • Co można zobaczyć bez czekania na słowa?

  • Kto jest odpowiedzialny za proces komunikacji - nadawca czy odbiorca?

  • Praktyczne narzędzia komunikacyjne 

  • Katalogowanie emocji i świadomość własnych stanów emocjonalnych w trakcie rozmowy z dostawcą

  • Uważna obserwacja dostawcy i wykorzystywanie zdobytych informacji

  • Świadomość swojego ciała i „granie” emocjami


PERSWAZJA JAKO NARZĘDZIE ZMIANY POSTAW W PROCESIE DOKONYWANIA ZAKUPU



  • Budowanie świadomości oddziaływania w celu zmiany myślenia i zachowania dostawcy

  • Jednorazowa zmiana zachowania – czyli tzw. wyzwalacze uległości

  • Techniki perswazji jako drugi stopień wtajemniczenia

  • Kiedy oddziaływanie jest skuteczne, a kiedy nie jest?

  • Kiedy perswazja staje się manipulacją i dlaczego warto tego unikać?

  • Wzmacnianie sprawności w stosowaniu technik perswazyjnych

  • Dlaczego tak wiele zależy od „typu” dostawcy? Jak go rozpoznać, by wiedzieć, w jaki sposób do niego móc się dopasować?


NEGOCJACJE ZAKUPOWE



  • W jaki sposób przygotować się do negocjacji i jak wypracować odpowiednią strategię wobec kontrahenta?

  • Kiedy zaczynają się negocjacje między kupcem, a dostawcą?

  • Kto kieruje rozmową, a kto kieruje negocjacjami? 

  • Czy istnieją magiczne techniki negocjacji? 

  • Rodzaje sytuacji negocjacyjnych – strategia matrycy szachowej

  • Wymiary negocjacji – techniki zwiększające skuteczność

  • Jak zarządzać przebiegiem negocjacji i kontrolować ich przebieg?

  • W jaki sposób negocjować warunki finansowe zakupów?

  • Jak domykać proces zakupów?


STRATEGIE ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW W NEGOCJACJACH Z DOSTAWCAMI ORAZ ZNAJDOWANIE NOWATORSKICH ROZWIĄZAŃ



  • W jaki sposób reagujemy, a jak reagują inni na sytuacje konfliktowe?

  • Jak wpływać na zmianę sposobu postrzegania sytuacji konfliktowej?

  • Moja rola w rozwiązywaniu trudnych sytuacji

  • Sposoby minimalizowania sytuacji konfliktowych

  • Taktyki działania i komunikowania w sytuacji konfliktu

  • Budowanie algorytmów najlepszych rozwiązań dla analizowanych trudnych sytuacji

  • Trening zastosowania zaprojektowanych algorytmów


16.00 Zakończenie szkolenia


ETODY:


 



Szkolenie ma formę wykładowo-warsztatową. Ćwiczenia, analizy przykładów biznesowych, narzędzi zakupowych mają wspierać uczestników w budowaniu nowych kompetencji zawodowych.


Do udziału w szkoleniu zapraszamy:



  • Dyrektorów, Kierowników, Menedżerów Zakupów 

  • Menedżerów ds. Zarządzania Łańcuchem Dostaw

  • Kierowników Zaopatrzenia

  • Kierowników Organizacji i Logistyki

  • Kierowników działów logistyki

  • Kierowników produkcji chcących poszerzyć swoją wiedzę w zakresie procesu zakupów


zgłoszenie do 09.01.2018 - 1 670 PLN + 23% VAT
zgłoszenie od 10.01.2018 - 1 970 PLN + 23% VAT

CENA ZAWIERA:

uczestnictwo w szkoleniu dla jednej osoby,
materiały szkoleniowe, certyfikat
obiady, poczęstunek podczas przerw
*Cena nie zawiera noclegów, do ceny należy doliczyć podatek 23% VAT
Noclegi w Hotelu Haffner****, ul. Haffner 59

dopłata za osobę do jednego noclegu ze śniadaniem, w pokoju:
2-osobowym 140 PLN netto + 23% VAT
1-osobowym 230 PLN netto + 23% VAT

WIoletta Kozłowska

Arkadiusz Żurek




Trener Biznesu, Mówca Motywacyjny, Coach kadry managerskiej, ceniony przez klientów za wyjątkową efektywność i indywidualne podejście do Uczestników.
Posiada interdyscyplinarne doświadczenie biznesowe i edukacyjne - dzięki temu świetnie rozumie swoich klientów. Dyrektor Zarządzający oraz dyrektor odpowiedzialny za Sprzedaż, HR, Marketing oraz departament szkoleń w wielu spółkach. Pracował dla klientów premium w branżach: motoryzacyjnej, IT, ochrony, deweloperskiej. Doskonale zna zarówno specyfikę B2B, B2C. Negocjował wysokobudżetowe kontrakty. Absolwent programu MBA National Louis University w Chicago, 2 kierunków pedagogicznych na jezuickim uniwersytecie, Międzynarodowa Szkoła Dziennikarska, Certyfikowany Trener i Konsultant Zarządzania – MATRIK. Prowadzi projekty szkoleniowe w języku angielskim.


dr Marek Kasperek



Doktor zarządzania, specjalista w zakresie zakupów, systemów logistycznych oraz organizacji zespołów projektowych. Pracownik Katedry Logistyki Ekonomicznej Akademii Ekonomicznej w Katowicach
Kierownik programowy Polskiego Stowarzyszenia Zaopatrzenia i Logistyki. Stażysta brytyjskich przedsiębiorstw w ramach programu TEMPUS
Autor licznych opracowań z zakresu logistyki, redukcji kosztów oraz zarządzania projektem. Zaangażowany w realizację programu Tempus (1995-1998). Od 2000 Ekspert w Górnośląskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, Podlaskiej Agencji Rozwoju Regionalnego. Doświadczony trener i twórca szkoleń
Autor ponad 90 artykułów 5 książek i współautor 3 poradników. Konsultant, odpowiedzialny za zaprojektowanie i wdrożenie rozwiązań z zakresu organizacji zakupów i logistyki w przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych
Wykładowca w Katedrze Logistyki SGH.

WIoletta Kozłowska

Seminaria, Warsztaty

Langas Group

{{config.phoneNumber}} wyświetl numer

Poinformuj firmę, że dzwonisz z nf.pl i zapytaj o dodatkowy rabat

lub wpisz swój numer telefonu i poczekaj na kontakt z jego strony

Dziękujemy. Skontaktujemy się tak szybko jak to możliwe

Marketing

Płatny

Zarezerwuj uczestnictwo

Podobne wydarzenia