Umowy Zakupowe

1 wyświetleń

„Co siódma umowa w zakresie zakupów dla firm nosi znamiona wysokiego ryzyka naruszenia praw i niebezpieczeństwa braku realizacji postanowień kontraktowych”


Szanowni Państwo
 
Organizacja procesu kontraktowania w zakupach wiąże się zarówno z ułożeniem prawidłowych regulacji wewnątrz firmy, takich które usprawnią funkcjonowanie działu zakupów i jego współpracę z pozostałymi działami, ale również z odpowiednim przygotowaniem wszelkiej dokumentacji kontraktowej. Wybór odpowiednich zapisów, konstrukcje które wytyczają czas, sposób realizacji, wymagania i formy zabezpieczeń to kluczowe elementy działań formalnych i organizacyjnych, które nie tylko ułatwiają współpracę, ale chronią interesy firmy na każdym etapie realizacji zamówień. 

Zapraszamy do udziału w warsztacie poświęconym doskonaleniu procesu kontraktowania w  zakupach.

Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu:



  • Poszerzysz swoją wiedzę w zakresie funkcjonalnego i sprawniejszego organizowania procesu kontraktowania zakupów dla firmy

  • Dowiesz się, jak usprawniać zawartość regulacji i dokumentacji potrzebnej w organizowaniu zakupów 

  • Zdobędziesz wiedzę w zakresie negocjowania warunków umów zakupowych i radzenia sobie z ogólnymi warunkami zakupów

  • Poznasz krok po kroku metody tworzenia i zabezpieczania różnego rodzaju kontraktów zakupowych

  • Dowiesz się, jak minimalizować ryzyko umów zakupowych

  • Zwiększysz kontrolę nad realizowanymi umowami


Zapraszamy do udziału w warsztacie, podczas którego dowiesz się m.in.:



  • Jak organizować wewnętrzne regulacje w zakresie dokonywania zakupów w organizacji?

  • Jak przygotować zapytania ofertowe?

  • Jak negocjować warunki kontraktu zakupowego, aby radzić sobie z ogólnymi warunkami dokonywania zakupów, które stosują firmy?

  • Jak regulować kwestie stosowania pełnomocnictw w umowach zakupowych?

  • Jak przygotowywać treści umów zakupowych i dokumentację kontraktować?

  • Jak wykorzystywać różne formy umów w procesie zakupów?

  • Jak rozwiązać niekorzystną umowę zakupową i chronić prawa firmy?


PROGRAM: 


9.00 – 9.30 Rejestracja i powitalna kawa


9.30 Rozpoczęcie zajęć

TWORZENIE ZAPYTANIA OFERTOWEGO



  • czym jest oferta w rozumieniu kodeksu cywilnego

  • prawne kryteria konstrukcji zapytania ofertowego

  • okres obowiązywania oferty

  • przygotowanie treści zapytania ofertowego – istotne elementy formalno-prawne

  • czy i kiedy zapytanie ofertowe wywołuje skutki prawne?

  • milczenie - czy może być uznane za przyjęcie oferty?

  • przyjęcie oferty - skutki prawne dla kupujących

  • przyjęcie oferty ze zmianami

  • domniemanie z art. 97 KC

  • negocjacje w drodze elektronicznej: jak uniknąć błędów negocjowania z osobą nieupoważnioną, jak się uchronić przed zawarciem umowy w trybie negocjacji/oferty z osobą nieupoważnioną - ryzyko dla firmy, ryzyko dla pracownika, sposoby zabezpieczenia


NEGOCJOWANIE WARUNKÓW UMÓW, ALTERNATYWNE SPOSOBY POSTĘPOWANIA WOBEC OGÓLNYCH WARUNKÓW ZAKUPOWYCH



  • uregulowania Kodeksu Cywilnego w zakresie kontraktowania

  • specyficzne uregulowania w umowach

  • swoboda umów, a przepisy bezwzględnie obowiązujące

  • dokonywanie czynności prawnych

  • czy intencje stron mają znaczenie?

  • negocjacje z zastrzeżeniem poufności - ryzyko i odpowiedzialność

  • tajemnica przedsiębiorstwa

  • dokumentacja przedkontraktowa

  • negocjowanie zapisów umownych, negocjowanie ogólnych warunków zakupowych


REPREZENTACJA I PEŁNOMOCNICTWA W KONTRAKTACH ZAKUPOWYCH



  • reprezentacja stron umowy zakupowej

  • sprawdzenie kontrahenta w KRS i CEiDG - pułapki i niebezpieczeństwa

  • uprawnienia pełnomocnika handlowego w zakupach dla firmy

  • tworzenie treści pełnomocnictwa 

  • nadawania uprawnień pełnomocnikom

  • odpowiedzialność pełnomocnika (pracownika, współpracownika) za zawierany kontrakt

  • przekroczenie uprawnień – konsekwencje dla firmy i dla pełnomocnika

  • organizacja systemu pełnomocnictw w zależności od rodzaju zakupów


ZAWIERANIUE UMÓW ZAKUPOWYCH ORAZ DOKUMENTACJA KONTRAKTOWA



  • określanie przedmiotu umowy 

  • zapisy dotyczące obszaru współdziałania stron

  • określanie procedur i ich weryfikacja

  • wzory oświadczeń

  • formularze, zamówienia, czy umowy?

  • nowa ustawa o terminach płatności w transakcjach handlowych

  • jak liczyć terminy w umowach?

  • korzystanie z wzorców umownych - skutki, możliwość obrony przed niekorzystnymi zapisami

  • umowa przedwstępna, a umowa ostateczna - warunki i różnice

  • formy umowy. Jak wybrać właściwą formę umowy? 

  • ogólne warunki umów

  • warsztaty - analiza wybranej umowy


REGULAMIN ZAKUPÓW, POLITYKA ZAKUPOWA, OGÓLNE WARUNKI ZAKUPOWE



  • wskazanie zasad współpracy przy zawieraniu umów zakupowych

  • określenie zastosowania regulaminu

  • co może zawierać zapis o wyłączeniu? 

  • określenie zasady prowadzenia procesu zakupowego

  • uregulowanie tworzenia planów zakupowych

  • wniosek zakupowy

  • określenie obowiązków uczestników procesu zakupowego

  • określenie sposobu komunikacji pomiędzy kupującym, a sprzedającym

  • Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia


WARSZTATY: RODZAJE UMÓW ZAKUPOWYCH  ORAZ ICH PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIE



  • obligatoryjne elementy umów

  • praktyczne zastosowanie wybranych rodzajów umów – podstawowe ryzyka i zagrożenia

  • umowy sprzedaży – zakupu: obowiązki sprzedającego i kupującego, kluczowe zapisy w umowie, aktualizacja umowy

  • umowy leasingu - warunki, zapisy, obowiązku stron.

  • umowy ramowe: jak z nich korzystać? Kiedy warto podpisać?  zmiany w realizowanych umowach ramowych, problemy z umowami ramowymi

  • umowy outsourcingowe: warunki współpracy, konsekwencje niedostosowania się do uzgodnień, kompleksowa obsługa procesów logistyki – jak zabezpieczyć  jakość i wykonanie umowy?, przepływ informacji, poufność


ROZWIĄZANIE NIEKORZYSTNEJ UMOWY ZAKUPOWEJ



  • skuteczne zakończenie umowy: jakie są przesłanki i jak przygotować oświadczenie?

  • wybór formy roszczenia: rękojmia, gwarancja, „klasyczne” roszczenie odszkodowawcze

  • wybór postępowania sądowego: wybór sądu, postępowanie zabezpieczające oraz rozpoznawcze

  • korzystanie z podwykonawców, a dochodzenie roszczeń 


 


16.30 Zakończenie zajęć

CENA:
zgłoszenie do 06.09.2018 - 970 PLN + 23% VAT
zgłoszenie od 07.09.2018 - 1 270 PLN + 23% VAT

CENA ZAWIERA:
uczestnictwo w szkoleniu dla jednej osoby,
materiały szkoleniowe, certyfikat
obiady, poczęstunek podczas przerw
*Cena nie zawiera noclegów, do ceny należy doliczyć podatek 23% VAT

Romana Pietruk

Seminaria, Warsztaty

Langas Group

{{config.phoneNumber}} wyświetl numer

Poinformuj firmę, że dzwonisz z nf.pl i zapytaj o dodatkowy rabat

lub wpisz swój numer telefonu i poczekaj na kontakt z jego strony

Dziękujemy. Skontaktujemy się tak szybko jak to możliwe

Prawo

Płatny

Zarezerwuj uczestnictwo

Podobne wydarzenia