Trudne rozmowy menedżerskie

3 wyświetleń

Czy wiesz że 85% menedżerów odczuwa strach przed indywidualnymi rozmowami ze swoimi podwładnymi? Rozmowa menedżerska to najskuteczniejsze i najszybciej działające narzędzie mogące spowodować pożądaną zmianę, o ile….   o ile zostanie przygotowana i  przeprowadzona DOBRZE!

To właśnie  trudne rozmowy są najbardziej rozwijające, to tutaj często zostaje podjęta decyzja o przekroczeniu  granicy komfortu, rodzi się wewnętrzna motywacja i  rozpoczyna się proces zmiany. 


Zadbaj by w Twojej firmie menedżerowie wykorzystywali to najprostsze i najskuteczniejsze narzędzie wpływania na efektywność.


DZIEŃ I.

8.30- 9.00  Rejestracja i powitalna kawa
9.00  Rozpoczęcie szkolenia

PRZYGOTOWANIE DO ROZMÓW I. - OKREŚLANIE  STOPNIA  WYKORZYSTANIA  POTENCJAŁU

Klasyka  przygotowania do rozmów poprzez  diagnozę etapu rozwoju pracownika, kompetencji i  zaangażowania



  • Cykl motywacji – ile trwa i na jakim etapie znajduje się pracownik?

  • Diagnoza poziomu kompetencji   i zaangażowania

  • „Mocne osobowości” z  wyznaczonymi celami na granicy komfortu -  jak prowadzić benchmark pożądanych postaw?

  • Kiedy pracownik znajduje się na kilku etapach?

  • W jakich sytuacjach pracownik może ponownie znaleźć się w danym etapie?

  • Problemy z pracownikiem? A może źle zdiagnozowany etap i źle zastosowany styl zarządzania? 


Ćwiczenie – przygotowanie celów,  zakresu rozmowy pod kątem stopnia  wykorzystania  potencjału danego pracownika

PRZYGOTOWANIE DO TRUDNYCH ROZMÓW II.  CO OD KOGO CHCĘ,  NA KOGO ILE CZASU MOGĘ POŚWIĘCIĆ, GDZIE KOŃCZA SIĘ GRANICE, WSTĘPNA OCENA PRZYSZŁOŚCI WSPÓŁPRACY, Z KIM JAKĄ ROZMOWĘ


Z kim, na jaka udać się rozmowę  i jaką energię chcę przekazać?



  • Z kim rozmowy będą trudne i dlaczego?

  • Strach  przed rozmową z pracownikiem i dlaczego taka rozmowa jest najlepsza?

  • Style zarządzania w zależności od gotowości podwładnego - generalna reguła dobrze sprawdzająca się w praktyce

  • Zarządzanie pracownikiem który pokonuje etapy w „odstępstwie od reguły”

  • Co robić kiedy naszego pracownika dopada regresja – co robić kiedy pracownik cofa się w pokonywaniu kolejnych etapów?

  • Kiedy kierujemy pracownikiem dwiema metodami równocześnie?

  • Odstępstwa od reguły i „nietypowi podwładni” –  komu poświęcać ile czasu?


TRUDNA ROZMOWA OCENIAJĄCA

Żelazne zasady rozmów oceniających bez względu na istniejący system ocen



  • Kluczowe zasady prowadzenia rozmów oceniających

  • Dlaczego ocena podwładnych to obowiązek menedżera?

  • Jakie są cele rozmów oceniających?

  • Czym jest ocena dla organizacji, a czym dla pracownika?

  • Dlaczego pracownicy boją się oceniania i w jaki sposób wprowadzać rozmowy oceniające do codzienności zawodowej, jako narzędzie budujące kompentencje?

  • Kiedy i w jakich okolicznościach menedżer powinien prowadzić rozmowę oceniającą?

  • Co powinno podlegać ocenie? – mierniki pracy, skala oceny

  • W jaki sposób udzielać pochwały, a jak posługiwać się krytyką?

  • Jakich błędów unikać podczas prowadzenia rozmowy oceniającej?

  • Jaką dać przestrzeń pracownikowi podczas rozmowy i jak przekazać budującą energię?


Ćwiczenia – prowadzenie rozmowy oceniającej wg wcześniej ustalonego schematu i przy wykorzystaniu zaleceń

15.30 Zakończenie pierwszego dnia zajęć  

DZIEŃ II.

8.30- 9.00  Rejestracja i powitalna kawa
9.00  Rozpoczęcie szkolenia

TRUDNA ROZMOWA DYSCYPLINUJĄCA –  ROZMOWA Z NAJWIĘKSZYM POTENCJAŁEM ROZWIJAJĄCYM?


Rozmowa najtrudniejsza, najskuteczniejsza i najszybciej mogąca wprowadzić zmiany zachowań pracowników



  • Jak prowadzą rozmowy menedżerowie, od których najwięcej mozna się nauczyć? Profesjonalne, menedżerskie podejście do rozmów mogących zejść na poziom emocjonalny

  • Jaki ma być wynik rozmowy?

  • W jaki sposób przygotować się do rozmowy dyscyplinującej?

  • W jaki sposób powinna przebiegać rozmowa dyscyplinująca?

  • Jak przekazywać informacje o konsekwencjach?

  • Dlaczego przysłowiowa „kanapka“ tu nie zadziała?

  • Zmiana zachowań niepożądanych – procedura 6 kroków

  • Gdzie szczególnie mocno menedżer powinien zaznaczac granice?

  • Koniec rozmowy i co dalej?


Ćwiczenia – prowadzenie rozmowy oceniającej wg wcześniej ustalonego schematu i przy wykorzystaniu zaleceń

ROZMOWA KOMPETENCYJNA – W JAKI SPOSÓB ROZMAWIAĆ Z PRACOWNIKIEM O JEGO ROZWOJU

Jak wzmacniać potencjał?



  • Dlaczego menedżer powinien rozmawiać z pracownikami o rozwoju?

  • Dyspozycje kompetencyjne. Jaką wiedzę i umiejętności posiadają Twoi ludzie?

  • Jakich kompetencji twardych i miękkich wymagasz od swoich pracowników?

  • Jak obserwować zachowania i jak dokonywać ich pomiaru według określonych wskaźników?

  • Jak przygotować się do rozmowy kompetencyjnej?

  • Na czym polega konstruktywne wykorzystanie zasobów pracownika?

  • Jak rozmawiać z pracownikiem o słabych i mocnych stronach?

  • Jak wyznaczać kierunki pożądanego rozwoju?

  • Jak oceniać obecne i przyszłe szanse?

  • W jaki sposób wzmacniać zindywidualizowany i zrównoważony rozwój?


Ćwiczenia – prowadzenie rozmowy kompetencyjnej

ROZMOWA MOTYWUJĄCA

W jaki sposób wyzwolić w zespole zapał i zwiększyć zaangażowanie w wykonywane zadania?



  • Co jest ważne dla Twoich ludzi?

  • Jaki mają system wartości;  na czym zależy im najbardziej w wykonywanej pracy, a na czym zależy Tobie?

  • Czemu ma służyć rozmowa motywująca?

  • Mity i półprawdy o motywacji ludzi w pracy

  • W jaki sposób prowadzić rozmowy z pracownikami, aby nie tylko pieniądze były dla nich motywatorem do pracy?

  • Jakie błędy w motywowaniu popełniają menedżerowie?

  • Kiedy rozmowa z pracownikiem zwiększa jego motywację i zaangażowanie?

  • Kroki udzielania feedbacku motywującego


Ćwiczenia – prowadzenie rozmowy motywującej

DOBRE PRAKTYKI MENEDŻERSKIE POSTĘPOWANIA PO ROZMOWACH


15.30 Zakończenie szkolenia


 


 

zgłoszenie do 16.01.2018 - 1470 PLN + 23% VAT
zgłoszenie od 17.01.2018 - 1670 PLN + 23% VAT

CENA ZAWIERA:

uczestnictwo w szkoleniu dla jednej osoby,
materiały szkoleniowe, certyfikat
obiad, poczęstunek podczas przerw
* cena nie zawiera noclegu, do ceny należy doliczyć podatek 23% VAT

WIoletta Kozłowska

Arkadiusz Żurek




Trener Biznesu, Mówca Motywacyjny, Coach kadry managerskiej, ceniony przez klientów za wyjątkową efektywność i indywidualne podejście do Uczestników.
Posiada interdyscyplinarne doświadczenie biznesowe i edukacyjne - dzięki temu świetnie rozumie swoich klientów. Dyrektor Zarządzający oraz dyrektor odpowiedzialny za Sprzedaż, HR, Marketing oraz departament szkoleń w wielu spółkach. Pracował dla klientów premium w branżach: motoryzacyjnej, IT, ochrony, deweloperskiej. Doskonale zna zarówno specyfikę B2B, B2C. Negocjował wysokobudżetowe kontrakty. Absolwent programu MBA National Louis University w Chicago, 2 kierunków pedagogicznych na jezuickim uniwersytecie, Międzynarodowa Szkoła Dziennikarska, Certyfikowany Trener i Konsultant Zarządzania – MATRIK. Prowadzi projekty szkoleniowe w języku angielskim.

WIoletta Kozłowska

Seminaria, Warsztaty

Langas Group

{{config.phoneNumber}} wyświetl numer

Poinformuj firmę, że dzwonisz z nf.pl i zapytaj o dodatkowy rabat

lub wpisz swój numer telefonu i poczekaj na kontakt z jego strony

Dziękujemy. Skontaktujemy się tak szybko jak to możliwe

Prawo

Płatny

Zarezerwuj uczestnictwo

Podobne wydarzenia