Systemy premiowe oparte o MBO

4 wyświetleń

Program:


Dzień I - 25 października 2018


 


9.Skontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stronie.00 Rejestracja; powitalna kawa i herbata
10.00 Rozpoczęcie zajęć 


 


 


ĆWICZENIE NA ROZGRZEWKĘ



  • Uczestnicy wyznaczają cele dla… (o tym dopiero na szkoleniu)


TROCHĘ TEORII O MBO (DLA WYRÓWNANIA WIEDZY)



  • Jakie atrybuty nadajemy celom?

  • Zróżnicowanie celów (korporacyjne, indywidualne, jakościowe, ilościowe itp.), a ich zastosowanie w praktyce

  • Kaskada celów od zarządu w dół – czym to się je?


PRECYZYJNE „CELOWANIE”



  • Wartości oczekiwane, a cel

  • Minimum i maksimum realizacji celów

  • Jak wyznaczyć cele budżetowe, gdy firma zatwierdza budżet dopiero w 1 kwartale ocenianego roku?

  • Jak określić pułapy celów wskaźnikowych, gdy nie ma danych historycznych?


 


MENEDŻERSKIE WYTYCZANIE CELÓW – PRAKTYKA I PORADY, JAK BUDOWAĆ CELE?



  • Gotowe zapisy do stosowania w tworzeniu celów

  • Źródła inspiracji przy poszukiwaniu celów

  • Wykorzystanie gotowych arkuszy celów

  • Jakie cele będą motywujące i osiągalne? Zasady delegowania zadań a MBO

  • Przeglądanie i analiza celów – zachowanie spójności

  • Negocjowanie celów z przełożonymi i  z podwładnymi

  • Jak wyznaczyć cele podwładnym, gdy nie znamy celów odgórnych?

  • Czy do wszystkich celów musimy mieć wskaźnik? A co gdy firma ich nie liczy?

  • Gotowce do użycia: cele dla działów handlowych, kierowników projektów itd.


 


FIRMY SIĘ CIĄGLE ZMIENIAJĄ – CO NA TO MBO?



  • Dlaczego arkusz MBO musi „żyć” w trakcie całego roku?

  • Jak zmienić swoje mapy celów w trakcie roku, gdy firma musi wprowadzić konieczne zmiany?


 


ROZLICZANIE Z CELÓW MBO



  • Przegląd realizacji celów w ciągu roku

  • Prowadzenie rozmów weryfikujących i monitorujących realizację celów

  • Na ile iść podwładnym „na rękę” zaliczkowo rozliczając cele?

  • Raportowanie osiąganych wyników MBO


 


WYKŁADY PRZEPLATANE BĘDĄ ĆWICZENIAMI:


 



  • Samodzielne ćwiczenie dla uczestników: zdefiniowanie arkuszy celów na bazie opisanego „case study”

  • Wspólna ocena efektów pracy uczestników – czy dobrze zdefiniowano cele?

  • Kto kogo przekona: „za i przeciw MBO w firmie”


 


WYKŁADY UZUPEŁNIONE ZOSTANĄ CASE STUDY: 


 



  • Jaką prawdę MBO powiedziało o pewnej firmie?

  • Skutki wdrożenia MBO:  błędy i dobre praktyki, wyciąganie wniosków, czyli jak nie zostać ofiarą MBO?... kilkanaście przykładów z rzeczywistych firm 


 


17.00 Zakończenie I dnia szkolenia


Dzień II - 26 października 2018


 


8.30 - 9.00  Rejestracja; powitalna kawa i herbata
9.00 Rozpoczęcie zajęć


WDRAŻANIE MBO DO FIRMY – TWORZENIE ORGANIZACJI O PONADPRZECIĘTNYCH WYNIKACH



  • Ile trwa wdrożenie MBO, kiedy wdrażać, czy potrzebny pilotaż?

  • Kogo objąć systemem - całą firmę czy tylko menadżerów?

  • Harmonogram i schemat wdrożenia MBO

  • Czy musimy mieć system informatyczny do MBO? Pokaz wydajnych i „sprytnych” narzędzi Excel

  • Jak zminimalizować opór menedżerów – praktyczne argumenty dla „oponentów” MBO

  • Dlaczego tak ważna jest rola lidera?


PROPOZYCJE PROCEDUR FUNKCJONOWANIA MBO W FIRMIE



  • MBO systemowo obecne w firmie – jakie procedury należy zdefiniować?

  • W jakich okresach definiować, a w jakich rozliczać cele?

  • Kaskada – czy tylko „od góry”?

  • Niezbędne procedury nadzoru

  • Procedury odwoławcze

  • Potrzebne raporty z MBO, w tym ocena skuteczności podążania wyznaczonym kursem


MBO A SYSTEM PREMIOWY



  • Czy MBO wymaga powiązania z systemem premiowym?

  • Jeśli tak – jaki system się sprawdzi?

  • Jak „skonwertować” istniejące systemy premiowe do MBO?


DUŻA DAWKA CASE STUDY – CZYLI UCZYMY SIĘ NA BŁĘDACH INNYCH



  • Analiza kilkunastu błędów popełnionych w rzeczywistych wdrożeniach MBO – typowe przyczyny problemów wdrożenia MBO

  • Czego MBO nie załatwi? - przestroga przed zbytnią wiarę w samą metodykę 


 


16.00 Zakończenie II dnia szkolenia

zgłoszenie do 08.10.2018 - 1670 PLN + 23% VAT
zgłoszenie od 09.10.2018 - 2070 PLN + 23% VAT

Cena zawiera:
-uczestnictwo w dwudniowym szkoleniu dla jednej osoby,
-materiały szkoleniowe, certyfikat
-obiady, poczęstunek podczas przerw
* cena nie zawiera noclegu, do ceny należy doliczyć podatek 23% VAT

Łukasz Majer

Doświadczony menedżer, Prezes Zarządu firmy doradczej Nova Praxis Sp. z o.o., praktyk metody Zarządzania Przez Cele.
Menedżer z bogatym doświadczeniem biznesowym, którego misją jest „stałe organizowanie i poprawianie otaczającej go rzeczywistości”.
W swoim postępowaniu menadżerskim stawia na zdrowy rozsądek, prostotę i odwagę pozwalającą myśleć „pod prąd”.
W historii zawodowej pełnił m. innymi następujące stanowiska związane głównie ze spółkami o profilu IT: V-ce Prezes Zarządu DRQ S. A., Prezes Zarządu Postinfo Sp. z .o.o, Doradca Zarządu ABG S.A. (obecnie: część Asseco Poland S.A.), Dyrektor Zarządzający Completis sp. z o.o. sp. j. I Wiceprezes OmniMobile Sp. z o.o. Jak sam podkreśla – większość swojego doświadczenia i wiedzy zdobył nie tyle w firmach, którymi zarządzał, ale przy okazji obserwacji sposobu funkcjonowania firm Klientów, dla których realizował projekty.
Uczestniczył w realizacji dziesiątek projektów dla następujących branż: bankowość, telekomunikacja, e-commerce, handel, firmy budowlane, firmy IT, branża motoryzacyjna, branża wynajmu, HR.
Doświadczenie związane z Zarządzaniem przez cele (MBO) zbudował przy okazji kilkuletniego kierowania spółką tworzącą i wdrażającą oprogramowanie „HRM”, którego jeden z modułów wspierał procesy Zarządzania przez cele. Od 2013 r. pełni rolę Prezesa Zarządu firmy doradczej Nova Praxis Sp. z o. o., której równocześnie jest współzałożycielem.

Konferencje, Kongresy

Langas Group

{{config.phoneNumber}} wyświetl numer

Poinformuj firmę, że dzwonisz z nf.pl i zapytaj o dodatkowy rabat

lub wpisz swój numer telefonu i poczekaj na kontakt z jego strony

Dziękujemy. Skontaktujemy się tak szybko jak to możliwe

Zarządzanie

Płatny

Zarezerwuj uczestnictwo

Podobne wydarzenia