Prawne aspekty ochrony marki i nowych produktów

0 wyświetleń

Pogram:


9.00 – 09.30 Rejestracja i powitalna kawa i herbata
09.30 Rozpoczęcie szkolenia


WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA W BIZNESIE – NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE



  • Prawo własności intelektualnej – informacje wstępne

  • Prawo własności przemysłowej a prawo autorskie, czyli o ochronie kumulatywnej


BUDOWA I OCHRONA SILNEJ MARKI Z PRAWNEGO PUNKTU WIDZENIA



  • Znaczenie i funkcje marek – przykłady z rynku polskiego i zagranicznego

  • Znak towarowy – co powinien wiedzieć o nim każdy przedsiębiorca?

  • Zasady i środki ochrony znaków towarowych

  • Rejestracja znaku towarowego krok po kroku, czyli jak wygląda procedura rejestracji znaku towarowego?

  • Informacyjne użycie znaku towarowego, czyli kiedy można używać cudzego znaku towarowego?

  • Czy tylko znak towarowy? Inne sposoby prawnej ochrony marki

  • Case study: Dlaczego warto zainwestować w ochronę marki? Przykłady znaków towarowych, które odniosły sukces rynkowy


OCHRONA PRODUKTU – ASPEKTY PRAWNE



  • Jak chronić kształt produktu? Prawo autorskie vs. prawo własności przemysłowej

  • Czym jest wzór przemysłowy? Co może być chronione jako wzór przemysłowy?

  • Rejestracja wzoru przemysłowego krok po kroku

  • Patent a ochrona produktu  - Co to jest patent? Co może być chronione patentem?

  • Jakie warunki musi spełniać wynalazek, aby mógł zostać opatentowany?

  • Patent – czy to się opłaca? Ile kosztuje patent? I  jak zarabiać na patencie?

  • Patent krok po kroku, czyli jak wygląda procedura uzyskania patentu w Polsce i na świecie?

  • Wzór użytkowy a ochrona produktu – co warto wiedzieć o „młodszym bracie patentu”?

  • Kiedy wybrać patent, a kiedy wzór użytkowy?

  • Wzór użytkowy krok po kroku, czyli jak wygląda procedura rejestracji wzoru użytkowego?


OCHRONA RECEPTUR PRODUKTÓW I KNOW-HOW



  • Know-how  – niedoceniana kategoria prawa własności intelektualnej. Czym jest know-how firmy i jak można go chronić?

  • Tajemnica przedsiębiorstwa – czym jest? Kiedy warto o niej pamiętać?


OCHRONA  REGIONALNYCH SPECJALNOŚCI I NAZW POCHODZENIA



  • Chronione nazwy pochodzenia

  • Chronione Oznaczenia Geograficzne

  • Gwarantowane Tradycyjne Specjalności


JAK BRONIĆ SIĘ PRZED NIEUCZCIWYM NAŚLADOWNICTWEM?



  • Biznes a konkurencja – jak daleko można się inspirować działaniami konkurencji?

  • Nieuczciwe naśladownictwo – jak się przed nim bronić?

  • Case study: Przykłady firm, które umiejętnie korzystają ze swojej własności intelektualnej


16.30 Zakończenie szkolenia

zgłoszenie do 07.03.2019 - 970 PLN + 23% VAT
zgłoszenie od 08.03.2019 - 1 270 PLN + 23% VAT

CENA ZAWIERA:
uczestnictwo w szkoleniu dla jednej osoby,
materiały szkoleniowe, certyfikat
obiady, poczęstunek podczas przerw

* cena nie zawiera noclegu

Magdalena Miernik
Prawnik specjalizujący się w sprawach z zakresu prawa własności intelektualnej, prawa mediów i prawa reklamy. Absolwentka studiów podyplomowych przy Centrum Praw Własności Intelektualnej im. Hugona Grocjusza w Krakowie. Trener i szkoleniowiec. Promotorka wiedzy na temat prawa własności intelektualnej i autorka publikacji z zakresu prawa własności intelektualnej. Założyciel i redaktor naczelny pierwszego serwisu o prawie własności intelektualnej dla ludzi kreatywnych Lookreatywni.pl, który w grudniu 2014 r otrzymał wyróżnienie Fundacji Youth Business Poland. Członkini YPIN – Young Polish International Network.

WIoletta Kozłowska

Konferencje, Kongresy

Langas Group

{{config.phoneNumber}} wyświetl numer

Poinformuj firmę, że dzwonisz z nf.pl i zapytaj o dodatkowy rabat

lub wpisz swój numer telefonu i poczekaj na kontakt z jego strony

Dziękujemy. Skontaktujemy się tak szybko jak to możliwe

Marketing

Płatny

Zarezerwuj uczestnictwo