Podstawy podejścia do zarządzania projektami według PMBOK® Guide, 6th edition

10 gru 2018 - 13 gru 2018

3 wyświetleń

 


Celem głównym szkolenia jest wyposażenie uczestników w praktyczną wiedzę z zakresu zarządzania projektami niezbędną do przystąpienia do egzaminu PMP® w systemie certyfikacji Project Management Institute (PMI®) , w szczególności:



  • Dokładniejszego poznania technik i metod zarządzania projektami objętych standardem

  • Wyjaśnienia struktury egzaminu certyfikującego

  • Usystematyzowania wiedzy przed podejściem do egzaminu.


35 godzinne warsztaty prowadzone są w języku angielskim


Adresaci:


  • Kadra menedżerska i kierownicza przedsiębiorstw, urzędów i organizacji, posiadająca już doświadczenie i praktyczną wiedzę w zakresie zarządzania projektami

  • Osoby, które prowadzą i zarządzają projektami lub w nich uczestniczą jako członkowie zespołów projektowych

  • Osób, które chcą usystematyzować swoją wiedzę w zakresie zarządzania projektami i przygotować się do certyfikacji PMP®



Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie:

  • Znał odpowiedzi na pytania i wątpliwości związane z prowadzeniem projektów w swoim zespole

  • Posiadał uporządkowaną wiedzę w zakresie zarządzania projektami zgodnie ze standardem PMBoK® Guide, co znacząco ułatwi realizację projektów wielonarodowych

  • Potrafił zastosować poznane narzędzia i techniki w praktyce, jak na przykład szacować pracochłonność projektu, planować działania, budżetować, monitorować projekt przy wykorzystaniu metody wartości wypracowanej, zarządzać jakością i ryzykiem

  • Umiał reagować wobec zmieniających się warunków otoczenia i funkcjonować wśrodowisku z organiczeniami organizacyjnymi i zasobowymi

  • Wiedział jak zarządzać kluczowymi interesariuszami projektu, jak efektywnie budować, oraz motywować zespół projektowy i jak nim zarządzać

  • Miał możliwość lepszego poznania wszystkich obszarów wiedzy zawartych w PMBOK® Guide, 6 edition przykładowych pytań egzaminacyjnych oraz wymiany doświadczeń z trenerem praktykiem

  • Przygotowany do podejścia do egzaminu certyfikacyjnego PMP®




Program



Kontekst projektu 



  • Certyfikacje PMI (wymagania, proces certyfikacji, utrzymanie certyfikatów)

  • Definicje projektu, portfela i programu

  • Wpływ struktur organizacyjnych na projekt

  • Interakcje pomiędzy portfelem, programem a projektem

  • Identyfikacja czynników środowiskowych projektu oraz ich wpływu na planowanie i realizację

  • Cykl życia projektu (konsekwencje różnych konfiguracji faz projektu (jedna faza, sekwencyjne, równoległe),powody i konsekwencje różnych podejść do planowania (przewidywalne, iteracyjne, adaptatywne/zwinne)

  • Ograniczenia poza „żelaznym trójkątem”

  • Cykl Deminga (PDCA)

  • Procesy w projekcie (grupy procesów, rola na poszczególnych etapach projektu, ciągłe doskonalenie procesów zarządzania projektem)


 


Procesy integracji 



  • Inicjacja projektu (uzasadnienie biznesowe, relacja pomiędzy PM’em a sponsorem, rola karty projektu)

  • Budowanie planu zarządzania projektem (rola planów zarządzania, kluczowe plany bazowe, inne dokumenty (np. rejestry))

  • Zintegrowane zarządzanie zmianami (budowa i rola ciał zarządzających zmianami, procesy zarządzania zmianami)w praktyce

  • Zarządzanie konfiguracją w praktyce

  • Powiązania pomiędzy procesami planowania, realizacji, monitorowania i zarządzaniem zmianą

  • Zamykanie projektu krok po kroku


 


Interesariusze projektu 



  • Identyfikacja interesariuszy

  • Różne podejścia do analizy interesariuszy

  • Planowanie strategii wobec interesariuszy

  • Zarządzanie zaangażowaniem interesariuszy w praktyce (w tym kluczowe kompetencje po stronie PM’a)


 


Zarządzanie zakresem 



  • Różnice pomiędzy wymaganiami a zakresem

  • Techniki zbierania i śledzenia wymagań

  • Różne podejścia do planowania zakresu (sztywny zakres, rolling-wave planning, podejście zwinne)

  • Podstawy tworzenia WBS

  • Przeznaczenie i powiązania pomiędzy WBS, diagramem sieciowym i wykresem Gantt’a

  • Odbiór produktów cząstkowych projektu

  • Monitorowanie zakresu i potencjalne problemy (scope creep, gold plating)


 


Zarządzanie harmonogramem 



  • Różnice pomiędzy pakietami prac a zadaniami i ich praktyczne konsekwencje

  • Pracochłonność vs. czas trwania

  • Techniki szacowania czasu trwania zadań

  • Rola diagramu sieciowego w planowaniu

  • Harmonogramowanie (ścieżka krytyczna, wprowadzenie do łańcucha krytycznego, harmonogramowanie w podejściu zwinnym)

  • Techniki optymalizacji harmonogramu i ryzyka z nimi związane

  • Podejścia do monitorowania harmonogramu


 


Zarządzanie zasobami 



  • Struktura podziału zasobów (RBS) i jej rola w planowaniu

  • Techniki szacowania zasobów

  • Procesy zarządzania zespołem w praktyce

  • Planowanie zarządzania zespołem

  • Typowe błędy w ocenie kompetencji i rekrutacji

  • Fazy rozwoju zespołu – model Tuckman’a

  • Źródła władzy w zespole i związane z nimi ryzyka

  • Podejścia do konfliktów i ich skuteczność

  • Motywacja w zespole projektowym (Maslow, Herzberg, McClelland)


 


Zarządzanie kosztami 



  • Podstawy estymacji kosztów

  • Poziomy szacowania na różnych etapach projektu

  • Proces budżetowania projektu

  • Finansowanie projektu – koordynacja wpływów z wydatkami

  • Rezerwy budżetowe – rodzaje i rola

  • Monitorowanie projektu przy pomocy metody Earned Value: podstawy metody, podstawowe wskaźniki (SPI, SV, CPI, CV, EAC, VAC, TCPI) i ich interpretacja


 


Ryzyko w projekcie 



  • Apetyt i tolerancja na ryzyko

  • Ryzyko a niepewność

  • Cykl zarządzania ryzykiem

  • Rola struktury podziału ryzyk (RBS)

  • Narzędzia identyfikacji

  • Analiza jakościowa i ilościowa

  • Metajęzyk ryzyka i jego wpływ na możliwe momenty wpływu na ryzyko

  • Odpowiedzi na zagrożenia

  • Ryzyka wtórne i rezydualne

  • Praktyczne podejście do zarządzania szansami

  • Komunikacja ryzyka

  • Powiązania procesów zarządzania ryzykiem z pozostałą częścią planów


 


Zamówienia w projekcie 



  • Procesy i kluczowe dokumenty związane z zamówieniami

  • Rodzaje kontraktów i związane z nimi ryzyka dla poszczególnych stron


 


Jakość w projekcie 



  • Jakość a klasa – różnice i ich konsekwencje w projekcie

  • Dokładność a precyzja – typowe błędy i ich konsekwencje

  • Filozofia zarządzania jakością – kluczowe zasady

  • Koszty jakości

  • Pułapki i konsekwencje podejścia opartego na testach

  • Kontrola a zapewnienie jakości

  • Podstawowe narzędzia zarządzania jakością

  • Ciągłe doskonalenie procesów zarządzania (pogłębienie w stosunku do pierwszego dnia)


 


Komunikacja w projekcie 



  • Struktura procesu komunikacji i ryzyka w poszczególnych jej elementach

  • Plan zarządzania komunikacją – rola i przykładowa struktura

  • Raportowanie w projekcie – podsumowanie procesu i praktyczne wskazówki


 


Podsumowanie 



  • Procesy ”z lotu ptaka”

  • Kluczowe przepływy (planowanie, cykl życia produktów, monitoring i raportowanie)

  • Podejścia do rozwoju kompetencji PM


 


    Zajęcia prowadzone są w formie warsztatowej.


Cena szkolenia wynosi 4200 zł + VAT
Rabat 10% przysługuje każdej kolejnej osobie zgłaszanej z jednej firmy
Zgłoszenie na szkolenie następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego dostępnego na stronie
Wpłaty pieniędzy należy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia uczestnictwa w szkoleniu oraz otrzymaniu faktury zaliczkowej w terminie nie później niż 14 dni przed rozpoczęciem szkolenia
Prosimy o dokonanie pełnej wpłaty za udział w szkoleniu na konto: pm2pm sp.z o.o.
Alior Bank. Oddział w Krakowie

49 2490 0005 0000 4520 4438 5852

Końcowa Faktura VAT zostanie wystawiona po wpłynięciu środków na konto pm2pm do 7 dni
W przypadku rezygnacji uczestnika ze szkolenia na mniej niż 7 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia, pm2pm zwraca 30% wpłaconej kwoty
W przypadku rezygnacji uczestnika ze szkolenia na więcej niż 7 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia, pm2pm zwraca wpłaconą kwotę pomniejszoną o 10% (koszty operacyjne)
Rezygnacja z udziału w szkoleniu wymaga formy pisemnej (faksem lub e-mailem)
W przypadku nieobecności uczestnika na szkoleniu bez zgłoszenia rezygnacji, pm2pm nie zwraca wpłaconej kwoty
W szczególnych przypadkach pm2pm zastrzega sobie prawo do odwołania lub przesunięcia terminu zajęć lub zmiany programu szkolenia. O fakcie oraz przyczynach odwołania lub przesunięcia terminu szkolenia pm2pm poinformuje uczestników szkolenia w najkrótszym możliwym terminie. W przypadku odwołania szkolenia z przyczyn leżących po stronie pm2pm opłata za szkolenie zostanie zwrócona w pełnej kwocie
Grupa szkoleniowa liczy około 12 osób

Cena szkolenia obejmuje:
uczestnictwo w szkoleniu
materiały szkoleniowe (segregator lub/i płyta CD)
zaświadczenie uczestnictwa w szkoleniu
lunch
przerwy kawowe
Wyrażam zgodę na wykorzystywanie i przetwarzanie moich danych osobowych do celów marketingowych pm2pm (zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997r. Dz. U. z dnia 29.10.1997 r. o Ochronie danych osobowych)
Uczestnik ma prawo zgłosić uwagi dot. realizowanego szkolenia na adres biuro@pm2pm.pl

Grzegorz Szałajko

Seminaria, Warsztaty

pm2pm sp. z o.o.

{{config.phoneNumber}} wyświetl numer

Poinformuj firmę, że dzwonisz z nf.pl i zapytaj o dodatkowy rabat

lub wpisz swój numer telefonu i poczekaj na kontakt z jego strony

Dziękujemy. Skontaktujemy się tak szybko jak to możliwe

Zarządzanie

Płatny

Zarezerwuj uczestnictwo

Podobne wydarzenia