Design Thinking

1 wyświetleń


Program:


9.00 - 9.30 Rejestracja i powitalna kawa
9.30 Rozpoczęcie szkolenia

„CREATIVE DESIGN THINKING”  – JAKIE SĄ WIZJE PRZYSZŁYCH OCZEKIWAŃ KLIENTÓW?  JAK BĘDZIE ROZWIJAŁ SIĘ RYNEK? (MINI PREZENTACJA)
Dlaczego  najlepsze efekty  zaczynają osiągać  firmy i liderzy wspierający kulturę innowacji?



  • Jak zmieniają się wymagania rynku na przestrzeni ostatnich kilku lat?

  • Niespodziewane trendy i globalne przyspieszenie?

  • Jak wyłaniają się nowi liderzy?

  • Jak małe innowacje  stają  się przyczyną wielkiego sukcesu całej organizacji?

  • Nowe pokolenia jako wyzwanie dla innowacyjności menedżerów.


TRANSFER PRZEZ ANALOGIĘ JAKO NARZĘDZIE „DESIGN THINKING” (ĆWICZENIA INDYWIDUALNE)
Na czym polega myślenie przez analogie i jakie są jego zasady?



  • Metafora a analogia – podobieństwa i różnice

  • Jak dobierać nośne metafory?

  • Skąd brać trafne analogie?

  • Siła analogii w komunikacji wewnętrznej – przykład TUiR Allianz

  • Zasady (ekologia) stosowania metafor i analogii w praktyce biznesowej


POBUDZANIE  POTENCJAŁU INNOWACJI W ZESPOLE/ORGANIZACJI (DEBATA)
Jak wyzwolić zdolności twórcze w organizacji i budować wytrwałość w ich osiąganiu i pomnażaniu?



  • Psychologiczny model kształtowania intencji działań innowacyjnych

  • Konieczność odrębnego opracowania oddziaływania na postawy Pracowników, normy i spostrzeganie trudności/wykonalności zadania

  • Wykorzystanie analogii do wdrażania modelu w życie

  • Projektowanie zmian w firmie z wykorzystaniem transferu przez analogię

  • Wykorzystanie analogii w procesie rozwiązywania problemów


KSZTAŁTOWANIE POZYTYWNYCH POSTAW PRACOWNIKÓW WOBEC INNOWACYJNOŚCI (CASE STUDY)
Jak tworzyć modę na innowacyjność?



  • Jak przełamywać sztywność myślenia i stereotypowe spostrzeganie sytuacji?

  • Jak dostrzec walory pozornie zbędnych i nieadekwatnych elementów, cech, ludzi i zadań?

  • Jak komunikować załodze korzyści?

  • Od myślenia jednowymiarowego do wielowymiarowego

  • Dokładność, perfekcjonizm, a podejmowanie ryzyka


KSZTAŁTOWANIE  NORMY INNOWACYJNOŚCI/MODY NA INNOWACYJNOŚĆ (METODY PROJEKCYJNE)
Jak tworzyć, utrzymywać i odświeżać klimat kultury kreatywności?



  • Dlaczego i w jaki sposób wspierać proces grupowy w zespole, aby zwiększyć potencjał twórczy?

  • Co to są biznesowe „toksyny” i jak działają na każdym etapie realizacji planu?

  • Skąd Pracownicy czerpią wzorce zachowań?

  • Norma formalna a norma nieformalna – jak działać w różnych wariantach korelacji norm?

  • Jakie czynniki blokują wdrożenie mody na innowacyjność?

  • Jak sobie radzić z mechanizmami obronnymi i strategiami defensywnymi?


UŁATWIANIE GENEROWANIA POMYSŁÓW I WDRAŻANIA INNOWACJI W FIRMIE (CASE STUDY)
Jak ułatwiać Pracownikom realizację postulatów innowacji?



  • Dlaczego Pracownikom trzeba ułatwiać innowacyjność?

  • Co to jest transfer negatywny i jak wpływa na wdrażanie nowych nawyków?

  • Jak eliminować zjawisko „próżniactwa społecznego”?

  • Zarządzanie dynamiką komplementarności -  „Godzenie” różnorodnych postaw 

  • Jak wykorzystywać napięcie pomiędzy rolami zespołowymi?

  • Komunikacja konstruktywnego konfliktu – wymiana opinii i ocen w duchu „kultury kreatywnej”


BIZNESOWA WYKONALNOŚĆ -  TRZY ROLE LIDERA INNOWACYJNOŚCI
Jaką elastycznością powinien się wykazać lider, by przewodzić procesowi innowacyjności w firmie?



  • Lider jako mentor – Pobudzanie entuzjazmu, zapalanie do pomysłu

  • Lider jako model do naśladowania – Chcesz wiedzieć jak pracować? Patrz na mnie!

  • Lider jako coach – Wspieranie procesu zamiast zastępowania i wyręczania

  • Wdrażanie nowych projektów: strategie defensywne stosowane na każdym etapie

  • Radzenie sobie z oporem Podwładnych

  • Przechodzenie od entuzjazmu do rozczarowania i od rozczarowania do wytrwałości

  • Psychologiczne znaczenie świętowania sukcesu


16.30 Zakończenie szkolenia


zgłoszenie do 30.04.2019 - 1370 PLN + 23% VAT
zgłoszenie od 01.05.2019 - 1670 PLN + 23% VAT

Cena zawiera:
uczestnictwo w szkoleniu dla jednej osoby,
materiały szkoleniowe, certyfikat
obiad, poczęstunek podczas przerw
* cena nie zawiera noclegu, do ceny należy doliczyć podatek 23% VAT

dr Paweł Fortuna
Doradca zarządów i Menedzerów HR, trener o nieschematycznych metodach pracy, innowator. Jak sam mówi o sobie: „Pojawiam się tam, gdzie nie jest łatwo, gdzie standardowe sposoby nie są wystarczające i gdzie trzeba myśleć „out of the box…[..].. Moje doświadczenia pokazują, że nie ma sytuacji bez wyjścia, a im trudniejsze wyzwanie, tym lepiej smakuje sukces.“
Prowadzi niestandarowe, pomysłowe, innowacyjne i energetyzujące szkolenia i warsztaty w obszarach: białej perswazji, przywództwa, kreatywności, rozwoju osobistego, zarządzania zespołami, przeprowadzania i zarządzania zmianami w firmach. Podczas szkoleń i prelekcji stosuje sztukę performatywną z elementami teatru improwizacji.
Prawdopodobnie najlepszy psycholog wśród artystów i najlepszy artysta wśród psychologów. Jest kompozytorem i autorem tekstów, członkiem Stowarzyszenia Autorów ZAiKS. Muzyka jest dla niego przestrzenią eksperymentów, wolności twórczej i zabawy, którą przekłada na inne swoje działania i aktywności. Twórca międzynarodowej Konferencji Aktualności Psychologicznych AKTUALIA, która w 2013 roku miała już XX edycję. Inicjator akcji „Nić przyjaźni” między Instytutem Psychologii KUL i UMCS. Fundator polsko-ukraińskiej Fundacji na Rzecz Rozwoju, twórca Szkoły Trenerów Biznesu w Lublinie.
Stworzył i zrealizował oryginalne projekty szkoleniowe dla takich instytucji jak Volvo Truck Corporation, Stock Spirit, czy Agora. Wykładowca KUL oraz Akademią Leona Koźmińskiego w Warszawie. Opublikował kilkadziesiąt artykułów naukowych i popularyzujących wiedzę z zakresu psychologii społecznej, zarządzania zasobami ludzkimi i rozwoju osobistego.
W ciągu ostatnich 5 lat napisał książki: Metafory i analogie w szkoleniach (2013, wraz z M. Urbanem); Pozytywna psychologia porażki. Jak z cytryny zrobić lemoniadę (2012, nagroda Teofrasta); Pasja żonglowania/ Passion for juggling (2011, wraz z M. Urbanem); Perswazja w pracy trenera, czyli jak kształtować postawy uczestników szkolenia (2011); Studium przypadku w praktyce szkoleniowej, czyli jak uczyć się na doświadczeniach innych (2010); Przygotowanie szkolenia, czyli jak dobry początek prowadzi do sukcesu (2009, z M. Łaguną). Jak być lepszym szefem. Inspiracje psychologiczne (2009, z M. Torój); Obrona przed wpływem telewizji (2007).

WIoletta Kozłowska

Konferencje, Kongresy

Langas Group

{{config.phoneNumber}} wyświetl numer

Poinformuj firmę, że dzwonisz z nf.pl i zapytaj o dodatkowy rabat

lub wpisz swój numer telefonu i poczekaj na kontakt z jego strony

Dziękujemy. Skontaktujemy się tak szybko jak to możliwe

Marketing

Płatny

Zarezerwuj uczestnictwo